Ketua jurulatih Kuala Lumpur City FC, Bojan Hodak, yakin pasukannya dapat mempamerkan aksi terbaik menjelang perlawanan separuh akhir antara zon, Piala FC 2022 menentang ATK Mohun Bagan di Kolkata, Rabu ini.

Ia berdasarkan beberapa aksi terakhir yang dilalui skuad Warga Kota itu dalam perlawanan sebelum ini, di mana mereka mengikat pasukan di tangga kedua Liga Super, Sabah FC, 2-2 di Kota Kinabalu, membelasah kelab Indonesia, PSM Makassar 5-2 dalam final Zon Asean dan menewaskan Negeri Sembilan FC 1-0 dalam aksi liga.

Bagaimanapun, cabaran utama yang perlu dilalui KL City adalah penerbangan panjang disebabkan masalah yang tidak dapat dielakkan.

Hodak berkata kepada Nadi Arena: "Saya fikir pasukan kami sedang berada dalam keadaan terbaik.

"Tiga perlawanan terakhir kami merupakan perlawanan yang amat sukar, di mana kami menentang pasukan di tangga kedua dan ketiga dalam liga.

"Dalam Piala AFC pula kami melalui perlawanan akhir (Zon ASEAN) dan kami menang dua dan seri satu daripada tiga perlawanan terakhir itu.

"Perkara yang positif adalah tiada pemain kami yang cedera dan hampir semua pemain kami cergas.

"Cuma masalahnya adalah perlawanan ini disahkan terlalu lambat, jadi kami tidak dapat penerbangan yang sepatutnya.

"Daripada penerbangan langsung selama empat jam, kami kini perlu melalui penerbangan yang mungkin memakan masa 15 hingga 16 jam," katanya.