John Stones menganggap kemenangan England ke atas Jerman dalam Euro 2020 menjadi batu penghalang tatkala dia mencabar skuad The Three Lions untuk bangkit di Munich selepas kekalahan kepada Hungary.

England kurang memberangsangkan di Arena Puskas, Ahad lalu, yang menyaksikan Hungary memenangi perlawanan pembukaan Liga Negara-Negara (UNL) itu 1-0 untuk kemenangan julung-julung kalinya ke atas England sejak Mei 1962.

Sementara itu, Jerman terikat seri 1-1 dengan Itali dalam perlawanan Liga A Kumpulan 3 untuk pasukan bimbingan Hansi Flick itu bersedia menerima kunjungan England di Allianz Arena, awal pagi esok.

England menang 2-0 dalam pertemuan terakhir di antara kedua-dua negara itu dalam pusingan 16 Euro 2020 di Stadium Wembley Jun tahun lalu selepas sentuhan pemusnah Raheem Sterling dan Harry Kane menjadi jurang pemisah.

The Three Lions gagal meraih kemenangan perlawanan berturut-turut ke atas Jerman sejak kemenangan tujuh perlawanan di antara 1935 dan 1966 sementara yang terakhir dilakar menerusi perlawanan akhir Piala Dunia.





Justeru, Stones percaya England harus menggunakan kemenangan Euro 2020 ke atas Die Mannschaft sebagai penanda aras untuk persembahan masa depan.

“Saya rasa semua orang berasakan perkara yang sama seperti kami, peringkat luar biasa yang kami tewaskan. Peristiwa itu menjadi satu langkah besar untuk kami maju sebagai sebuah pasukan dan negara,” katanya dalam sidang akhbar pra-perlawanan.

“Untuk mara ke peringkat akhir kejohanan dan membuktikan kemampuan, kami telah menetapkan penanda arasnya jadi kami perlu kekalkan rentak kemenangan.

"Kami telah menetapkan standard tertentu, itulah cabaran untuk kami sebagai pemain ketika ini. Hari selebihnya menjadi proses pembelajaran yang besar buat secara kolektif.

"Kami telah mengharungi prestasi yang luar biasa dan ia sudah berakhir. Kini terpulang kepada kami bagaimana untuk bangkit, bagaimana kami menunjukkan watak dan pengalaman -- sungguh menarik untuk berpeluang melakukannya esok."