LeBron James telah bersetuju untuk melanjutkan kontrak selama dua tahun yang bernilai ASD85 juta bersama Los Angeles Lakers, wakil Ketua Pegawai Eksekutif Lakers, Klutch Sports telah memberitahu The Athletic.

Rich Paul, agensi yang mewakili James, memberitahu The Athletic dan rangkaian sukan, Stadium mengenai tawaran baru pemain berusia 35 tahun itu -- yang bakal berakhir pada 2023 -- semalam.

James -- pemenang dan Pemain Paling Bernilai NBA Finals empat kali itu -- menyertai The Lakers selepas meninggalkan Cleveland Cavaliers pada 2018, namun kecederaan pangkal paha menggugat musim pertamanya dan pasukan.

Bagaimanapun, James bangkit dengan bergaya bagi musim 2019-20, mencetus inspirasi buat The Lakers untuk menyamai permulaan terbaik dalam sejarah francais itu.

Selepas saingan tertangguh ekoran pandemik coronavirus, James menamatkan musim biasa selaku pendahulu assist saingan liga buat pertama kali dalam kariernya, melakukan secara 10.2 secara purata bagi setiap perlawanan.

James menjaringkan 38 mata untuk memimpin kemenangan The Lakers ke atas Denver Nuggets dalam Permainan 5 aksi final Western Conference, sebelum mempamerkan persembahan yang lebih cemerlang dalam Permainan 5 ketika berdepan bekas pasukannya, Miami Heat.