Greenwood sudah sedia sarung jersi England -- Solskjaer

Oleh Ammar Hakim 6 Julai 2020 135
Greenwood sudah sedia sarung jersi England -- Solskjaer
Bintang remaja sensasi Manchester United, Mason Greenwood, bersedia untuk menerima panggilan menyertai skuad England selepas menampilkan aksi cemerlang di Old Trafford, tegas pengurus, Ole Gunnar Solskjaer.

Greenwood, 18, menjaringkan dua gol ketika United mengalahkan Bournemouth 5-2 dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) Sabtu lalu.

Penyerang yang dinilai tinggi -- yang telah membuat perbandingan dengan bekas bintang United, Robin van Persie -- telah menjaringkan 15 gol di semua pertandingan musim ini, termasuk lapan dalam saingan EPL.

Solskjaer menyokong Greenwood untuk melangkah ke skuad England bimbingan Gareth Southgate.  "Ketika anda bermain untuk Man United, saya berasakan ia adalah ujian yang cukup baik dan cukup sukar," kata Solskjaer, yang United berada di tengah-tengah 16 perlawanan tanpa kalah.

"Sekiranya anda dapat menangani tekanan bermain untuk Man United, maka anda dapat mengendalikan permainan untuk mana-mana pasukan dan Mason mempunyai kualiti yang tidak dimiliki oleh banyak orang lain.

"Oleh itu, dia boleh bermain untuk skuad kebangsaan England atau B-21 tahun, saya tidak kisah. Saya tahu dia bermain dengan baik untuk kami dan sangat bagus kerana dia ada di sini.

"Mason adalah penyudah yang baik secara semula jadi, jadi dia akan selalu menjaringkan gol. Dia seorang yang merendah hati, dia ingin belajar, dia mendengar dan dia bekerja keras.

"Mason adalah salah satu yang terbaik jika bukan penyudah terbaik yang pernah saya bekerjasama dan lihat. Dia sangat tenang."

United, yang tidak tewas sejak Januari, berada di kedudukan kelima dalam Liga Perdana Inggeris dan dua mata di belakang Chelsea dalam perlumbaan untuk kelayakan Liga Juara-Juara (UCL) dengan baki lima perlawanan.

The Red Devils seterusnya beraksi di Aston Villa Khamis ini.

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen