AC MILAN 0 JUVENTUS 2

Vincenzo Montella menyifatkan kekalahan 0-2 AC Milan di tangan Juventus berpunca daripada keletihan pasukannya dan kualiti yang dimiliki Gonzalo Higuain sambil mendakwa pasukannya sentiasa menyaingi lawan kelas atasan pada musim ini.


Skuad Rossoneri kini mengharungi empat perlawanan tanpa kemenangan dalam semua pertandingan di San Siro sementara mereka kalah kepada empat pasukan utama Serie A -- Juve, Inter, Roma dan Lazio.

Tetapi Montella berkeras bahawa siri keputusan Milan tidak sepatutnya berakhir seperti itu dengan memberi gambaran beberapa faktor menyebabkan kekalahan 0-2 kepada skuad Bianconeri.

"Ia perlawanan yang sangat seimbang tetapi perbezaannya dibuat oleh Higuain dengan dua gol yang hebat," katanya kepada Mediaset Premium.

"Seperti yang saya prihatin, pasukan melakukan persembahan dengan baik, kami hanya sedikit letih. Kami seimbang dan mempunyai dua percubaan seperti Juve. Kami sepatutnya telah memecah kebuntuan tetapi penyerang mereka lebih baik.

"Kami adalah skuad yang disusun semula dan dalam perlawanan menentang kelab-kelab besar, kami selalu bermain pada tahapnya.

"Ini kurang memuaskan tetapi kami mesti lebih klinikal di hadapan gol," katanya.

Milan akan menghadapi AEK Athens dalam Liga Europa sementara mereka mungkin turun ke separuh bawah dalam liga pada hari ini.