Masa buat Spurs beraksi bagaikan pahlawan -- Heung-min

Oleh Ammar Hakim 9 April 2021 1023
 Masa buat Spurs beraksi bagaikan pahlawan -- Heung-min
Son Heung-min mengessa Tottenham untuk beraksi dengan semangat untuk memastikan tempat ke Liga Juara-Juara (UCL) musim depan.

Spurs berada di kedudukan keenam, tiga mata di belakang penghuni tangga keempat liga, West Ham dengan berbaki lapan perlawanan musim Liga Perdana Inggeris (EPL).

Ini merupakan kempen yang mengecewakan buat pasukan Jose Mourinho, yang sekali lagi menjatuhkan mata daripada kedudukan kemenangan ketika mereka seri 2-2 di Newcastle United.

Spurs kini gagal memenangi enam perlawanan EPL musim ini menjelang kunjungan Manchester United Ahad ini.

Tetapi Son, yang memiliki 18 gol dalam semua pertandingan musim ini, masih optimis mengubah kempen menjadi sukses, dengan final Piala EFL menentang Manchester City akan datang akhir bulan ini.

"Saya seorang yang benar-benar positif, kami tiga mata di belakang empat teratas dan, mari kita jujur, akan lebih baik jika kita memenangi mata menentang Newcastle, tetapi kita tidak dan itu sangat menyedihkan," kata bintang Korea Selatan itu kepada laman web rasmi Tottenham.

"Kami tinggal sembilan perlawanan dengan satu aksi final dan kami harus bersedia, kami harus menjadi pahlawan, itu sangat penting untuk sepanjang musim ini."
 
Kelab London berjaya menamatkan saingan yang kuat pada musim 2019-20, menang lima dan seri dua daripada lapan perlawanan terakhir untuk menduduki tempat keenam dan mendapat tempat ke UEL.

Ketika ditanya apakah Spurs kecewa, Son berkata: "Ya, kami berada dalam posisi yang sedikit lebih baik dari musim lalu.

"Kami tiga mata daripada empat teratas, persaingan sengit dan kami semua mahu bermain UCL musim depan, itulah tujuan kami, itulah tujuan kelab, juga tujuan peminat. Itulah yang kami semua mahukan. Kami semua fokus dan kami akan berusaha sebaik mungkin untuk sampai ke sana."


 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen