Bintang Bayern Munich, Thomas Muller, secara terang-terangan menyalahkan keputusan perlawanan pertama pasukannya ketika tersingkir daripada saingan Liga Juara-Juara yang 'sangat mengecewakan' di tangan Paris Saint-Germain (PSG).

Penyandang trofi Liga Juara-Juara (UCL) Bayern menang 1-0 dalam aksi kedua suku akhir di Paris awal pagi tadi, tetapi tersingkir kerana jaringan di tempat lawan setelah tewas 3-2 di Munich.

Muller mengatakan kekecewaan itu besar kerana dia meratapi ketidakmampuan Bayern untuk mengambil peluang ketika mereka menentang PSG yang merupakan naib juara musim lalu.

"Kami tidak menolong diri sendiri dengan keputusan pertama," kata Muller kepada Sky Germany. "Kekecewaan itu amat besar sekali."

Bayern adalah pemenang ketiga Liga Juara-Juara berturut-turut yang gagal mencapai sekurang-kurangnya peringkat separuh akhir pada musim berikutnya dalam pertandingan, sesuatu yang belum berlaku sejak empat pasukan berturut-turut gagal antara 2004-05 dan 2007-08 (Porto, Liverpool, Barcelona dan Milan).

Muller berkata lagi, "Kami menjaringkan satu gol terlalu sedikit untuk mara. Perjalanan permainan berbeza dengan Munich. Kami tidak mempunyai banyak tekanan pada peringkat awal.

"Kami kemudian mempunyai situasi yang kami mahukan dan menjaringkan gol tepat sebelum separuh masa. Kami mempunyai beberapa peluang sebelum separuh masa yang kami tidak ambil dengan alasan yang berbeza.

"Dalam separuh masa kedua, usaha itu selalu ada, tetapi permainannya sangat terputus. Pada akhirnya, Paris melakukan kesalahan besar, tetapi sangat mengecewakan apabila kami tersingkir walaupun menang di Paris."