Memphis Depay percaya Lyon berpeluang untuk melengkapkan kekalahan Juventus dalam Liga Juara-Juara (UCL).

Lyon akan menghadapi Juve di Turin dalam perlawanan kedua pusingan 16 awal pagi esok, lebih dari lima bulan selepas menang 1-0 di tempat sendiri.

Depay, yang telah menyumbangkan lima gol dalam kancah UCL musim 2019-20, kembali daripada kecederaan lutut dan penyerang itu percaya wakil Perancis berkenaan mampu mengecewakan jaguh Serie A tersebut.

"Saya mesti mengatakan bahawa rekod saya dalam UCL musim ini cukup berjaya," katanya dalam sidang akhbar.

"Saya telah mengharungi lima perlawanan, saya akan melihat ke depan dan berusaha melakukan yang terbaik untuk melakukan perkara yang sama. Saya berasakan seluruh pasukan berhak dipuji berhubung pertemuan pertama kami dengan Juve. Sayang sekali saya tidak dapat diturunkan tetapi semangat berpasukan dan juga peminat di stadium -- semuanya hebat.

"Kami harus melakukannya tanpa peminat tetapi kami masih memiliki skuad penuh, kakitangan dan semua orang yang terlibat. Kami mempunyai semangat berpasukan yang hebat dan saya percaya kami dapat menyelesaikan tugasnya."



Depay menikmati musim yang baik di samping Lyon sebelum dilanda kecederaan lutut di bahagian ligamen anterior cruciate (ACL) Disember lalu.

Bekas penyerang Manchester United itu mengatakan ia merupakan pengalaman yang membawa kepada peningkatan prestasi pada 2019-20.

"Pada usia 26 tahun ini, saya menjadi lebih matang, lebih berpengalaman dalam permainan dan ada masanya prestasi di atas padang menjadi buktinya," kata Depay.

"Saya hanya berusaha membantu pasukan dan menjadi individu yang baik dalam pasukan serta terlibat dalam meningkatkan mutu bola sepak. Saya rasa saya melakukannya dengan cukup baik.

"Saya gembira dengan rakan sepasukan saya. Saya rasa mereka juga begitu.

" Mereka boleh belajar dan saya dapat belajar daripada mereka. Pada usia saya, saya rasa itulah yang sesuai dengan usia saya, itulah peranan saya dan jurulatih memberi saya peranan itu dan saya berusaha memikulnya sebaik mungkin. "