Hazard tamat penantian 392 hari

Oleh Ammar Hakim 1 November 2020 2285
Hazard tamat penantian 392 hari
Eden Hazard gembira kerana berjaya menjaringkan gol buat Real Madrid selepas kemarau lebih setahun tanpa jaringan dan Emilio Butragueno memuji penyerang itu sebagai 'menakjubkan'.

Hazard melepaskan rembatan daripada luar kotak penalti bagi memberikan gol pembukaan buat juara Sepanyol itu ke atas Huesca semalam.

Skuad kendalian Zinedine Zidane itu mudah meraih kemenangan 4-1 bagi memastikan mereka kembali ke puncak liga, dengan Karim Benzema menjaringkan dua gol dan Federico Valverde turut tersenarai selaku penjaring.

Ia merupakan jaringan Hazard paling diingati, kerana ia telah menamatkan penantian 392 hari untuk meledak gol kedua Real sejak berhijrah dari Chelsea pada 2019.
 

Hazard berseri-seri ketika merakamkan pesanan video pendek untuk penyokong Los Blancos yang dimuatnaik di Twitter oleh Real selepas perlawanan.
 

Hazard tidak menghasilkan sebarang peluang buat rakan sepasukan atau melakukan hantaran silang ketika berdepan Huesca, tetapi gerakannya bersama Benzema mendorong jaringan yang disempurnakan oleh Valverde.

Pengarah institusi hubungan Real, Butragueno, gembira dengan persembahan bintang Belgium itu.

"Apa yang dilakukan Hazard sungguh luar biasa. Kami melihatnya pada gol pertama," katanya kepada Movistar. "Ini memberi anda idea mengenai kategori pemain yang sedang kita bincangkan.

"Sejak itu, pasukan berasa lebih selesa. Bermain dengan lebih berkesan serta membantu permainan berjalan seperti yang anda mahukan.

"Dia mengalami nasib baik sejak dia datang kerana kecederaan. Dia seorang pemenang dan apa yang dia mahu adalah untuk beraksi dan membantu pasukan. Mudah-mudahan, kita dapat membuatnya seperti ini kerana dia membuat perbezaan."


 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen