Ketua pasukan ragbi wanita 7's Selangor, Nur Izzah Azizan, memaklumkan dia dan rakan sepasukan kini dalam persediaan terbaik untuk menghadapi Sukan Malaysia (Sukma) 2022.

Meskipun hampir dibarisi 60 peratus muka baru, Nur Izzah percaya kontinjen Lembah Klang itu mampu untuk menebus kekecewaan meraih pingat perak edisi lalu dengan menyasarkan emas dalam edisi di Majlis Sukan Negara (MSN) berkenaan, 16 September depan.

"Persiapan kami hanya masa dua bulan untuk dapat kumpulkan semua pemain. Satu perkara yang baiknya dalam tempoh COVID-19 lalu, kami dapat jumpa ramai pemain baru yang lagi muda dan berbakat besar.

"Kami bentuk, berikan mereka peluang dan terapkan perkara asas dan sebaik perlawanan boleh diadakan, kami dedahkan mereka dengan pengalaman.




"Saya yakin mereka bagus seperti pemain senior dan boleh bawa pasukan Selangor untuk Sukma seterusnya," katanya dalam Kem Kontinjen Negeri Selangor di Shah Alam, hari ini.

Nur Izzah melabel Sabah dan Sarawak sebagar pencabar utama di peringkat kumpulan tetapi Momentum Sukan Institusi Pengajian Tinggi (SUKIPT) minggu lalu menjadi pelantar terbaik persiapan mereka.

"Kami belum pernah menguji mereka dan mereka juga dalam prestasi bagus.

"Malah, mereka diwakili ramai pemain kebangsaan tapi pemain Selangor menunjukkan persembahan yang baik dalam saingan SUKIPT sebelum ini," katanya lagi.