Juara bertahan, Korea Selatan, akan menyasarkan untuk mengekalkan mahkota mereka selepas prestasi cemerlang mereka pada edisi sebelum ini.

Bagaimanapun, mereka boleh menjangkakan saingan sengit daripada kuasa besar seperti China, Jepun serta pasukan baru muncul yang ingin menjadi sebahagian daripada sejarah Piala Uber.

1. China

Nama yang paling jelas di bahagian atas. Sebagai gambaran, kesemua 10 ahli skuad Piala Uber tahun ini memiliki pingat pada Kejohanan Badminton Asia 2024. Chen Yufei, He Bing Jiao, Han Yue, Wang Zhiyi, Chen Qingchen, Jia Yifan, Liu Sheng Shu, Tan Ning, Zheng Yu dan Zhang Shuxian adalah sebahagian daripada skuad.

Nama-nama ini sahaja menandakan penguasaan pasukan yang luar biasa. Mereka adalah pilihan pingat emas jelas, terutamanya di tempat mereka sendiri.

2. Korea Selatan

Juara bertahan dari perlawanan terakhir, diketuai oleh No. 1 Dunia An Se-young. Kekuatan utama mereka terletak pada bahagian beregu, dengan dua pasangan bertaraf dunia membentuk pasukan.

Wira edisi lepas Sim Yu-jin, yang tidak tewas sepanjang acara untuk memastikan keputusan penentu untuk pasukan, juga merupakan sebahagian daripada skuad. Walaupun pasukan itu akan merindui Kim Ga-eun, mereka kekal sebagai pesaing pingat yang serius.

3. Jepun

Juara 2018, diketuai oleh juara dunia dua kali Akane Yamaguchi, adalah pasukan yang menggerunkan. Pasangan Nami Matsuyama dan Chiharu Shida, bersama-sama Aya Ohori, Mayu Matsumoto dan Wakana Nagahara boleh menewaskan sesiapa sahaja.

Dengan juara dunia remaja Tomoka Miyazaki turut berada dalam pasukan, juara 2018 itu cipta bahaya untuk semua lawannya dan berpotensi untuk mengatasi semuanya.

4. Thailand

Satu lagi pasukan kegemaran, pasukan Thailand tampil gagah dan menggerunkan. Dipimpin oleh "ballerina of the court," Ratchanok Intanon, pasukan itu menimbulkan ancaman besar kepada banyak negara. Mereka adalah tonggak keempat pasukan "fabulous four" dalam Piala Uber.

5. Chinese Taipei

Acara ini menandakan penampilan pasukan terakhir untuk Tai Tzu-ying. Kita akan menyaksikan permainannya dalam acara berpasukan untuk kali terakhir. Chinese Taipei kelihatan baik dan bersedia untuk sekurang-kurangnya tamat suku akhir. Mereka pastinya pasukan yang perlu diberi perhatian.

Ini pilihan admint, kalau anda pilih siapa guys?