Pemain perseorangan lelaki negara, Liew Daren gagal meneruskan kemaraan dalam saingan Kejohanan Badminton Dunia BWF apabila tewas kepada wakil India, HS Prannoy.

Set pertama banyak memihak kepada Pranoy yang menampilkan aksi bertenaga dan suatu ketikanya Liew Daren ketinggalan 8-3. Berusaha hendak merapatkan jurang, strategi Liew Daren tidak membuahkan hasil apabila terus ketinggalan sebelum tewas 21-7.

Dalam set kedua, Liew Daren enggan membiarkan skrip yang sama berulang semula dan pada awalnya, perancangannya berjaya mencuri mata untuk meletakkan dirinya di hadapan.

Bagaimanapun, adegan kejar mengejar mata memberikan tekanan kepada Daren yang akhirnya kecundang apabila kesilapannya beri kelebihan buat Prannoy yang melakar kemenangan 21-17 sekaligus ke peringkat seterusnya.

Cuaca sejuk yang sebelum ini mengganggu rentak permainan beregu lelaki profesional negara, Teo Ee Yi-Ong Yew Sin berjaya diatasi apabila mereka mengesahkan kemaraan dengan memutlakkan kemenangan keatas wakil Denmark, Joel Eipe-Rasmus Khaer 21-12, 21-19 dalam saingan Kejohanan Badminton Dunia BWF, sebentar tadi.

Manakala satu lagi gandingan, Goh Sze Fei-Nur Izzuddin pula mengakui perlu memperbaiki ketahanan mental apabila mereka terpaksa bermandi peluh dalam aksi menentang wakil Scotland, Alexander Dunn-Adam Hall sebelum mara ke pusingan ketiga.

Pasangan pilihan ke-14 kejohanan itu menang ke atas lawan dengan keputusan 21-14, 19-21, 21-14.