LIVERPOOL 2 BOURNEMOUTH 2

Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp, berasa jengkel dengan gol penyamaan lewat Bournemouth dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) untuk mengikat The Reds 2-2 di Anfield awal pagi tadi dengan berkata ia hampir membuat dia "termuntah".


Skuad bimbingan Klopp itu kelihatan berada di landasan tepat untuk meraih tiga mata apabila Divock Origi -- yang dipertaruhkan dalam kesebelasan utama bagi menggantikan Sadio Mane yang tercedera - membantu Liverpool untuk mendahului 2-1.

Bagaimanapun, Joshua King mengejutkan Liverpoo, tiga minit sebelum wisel penamat ditiup dan secara tidak langsung menjejaskan harapan mereka untuk menghambat Tottenham Hotspur yang menduduki tangga kedua.

Liverpool kini di tangga ketiga dengan lima mata di belakang Tottenham dan ketika menyaksikan jaringan penyamaan itu, Klopp amat terkilan dan terpaksa menahan diri daripada termuntah.

"Gol kedua mereka daripada situasi bola mati hampir membuatkan saya muntah," kata Klopp kepada pemberita. "Permulaan permainan kami tidak bagus. Kami terlewat secara mentalnya.

"Simon Mignolet menggelecek, kemudian hantaran buruk oleh Ragnar Klavan -- anda dapat berasa suasana gementar di dalam stadium.

"Kami perlu mengambil iktibar. Yang pastinya, kami perlu mendapatkan lebih pengalaman lagi."

Liverpool menerima tamparan hebat apabila Philippe Coutinho terpaksa meninggalkan padang pada babak kedua dan Klopp menjelaskan ia berhubung isu kesihatan walaupun dia yakin bintang antarabangsa Brazil itu semakin pulih.

"Tidak ada rasa senang apabila kamu perlu mengeluarkan pemain terbaik," katanya.

"Coutinho berasa tidak sihat pada separuh masa pertama dan kami terpaksa menukarnya. Dia berasa lebih baik sekarang."