Johor Tigris mencongak strategi baru, dengan mempertaruhkan tenaga tempatan dalam usaha meraih kemenangan dalam perlawanan pembukaan menentang Selangor Pistons dalam saingan Liga Sepak Takraw (STL)

Johor mungkin terpaksa menanti sehingga minggu ketiga untuk menggunakan khidmat tekong dari Thailand, Swatbanchan Seekhwa.

Ditambah, tonggak muda mereka, Faisal Fuad yang membantu Johor musim lalu pula kembali ke Penang Black Panthers.

Justeru skuad Harimau Selatan itu kini bergantung harap pada tekong, Fakhrul Aiman Nakoin untuk membantu mereka memraih kemenangan pertama menentang Selangor Pistons.

"Buat masa ini, kami tidak berdepan sebarang masalah dan berharap untuk memperoleh kemenangan dalam perlawanan pertama," kata Fakhrul.

Musim ini Johor masih mengekalkan keseluruhan besar senarai pemain dari musim lalu, dengan Noraizat Nordin dan Haziq Norali akan menggalas peranan sebagai perejam utama.

Justeru Johor memasang sasaran untuk cuba membawa pulang kejuaraan liga buat julung kalinya dengan musim lalu berjaya menempatkan diri dalam kelompok tiga terbaik.

"Untuk memperoleh tempat ketiga, kami akan cuba sebaik mungkin untuk mengekalkan pencapaian terdahulu dan berusaha bagi mendapatkan kejuaraan, itu sasaran kami," kata Noraizat.

Di kem Kelantan, mereka juga teruja memulakan aksi pertama esok menentang Perak Bison.

Kelantan yang berwajah baru dilihat sebagai salah satu pasukan berbahaya apabila berjaya mendapatkan tekong emas Sukan Asia 2018, Zulkifli Abd Razak serta perejam, Fadzli Roslan dari Terengganu.