PERAK BISON 2 KUALA LUMPUR THUNDER 0

Perak Bison menamatkan minggu terburuk buat Kuala Lumpur Thunder apabila meraih kemenangan 2-0 dalam aksi Emas Anuar Liga Sepak Takraw (STL) di Stadium Titiwangsa sebentar tadi.

Kemenangan itu menyaksikan Bison kini memungut 24 mata untuk menduduki tangga teratas tetapi hanya dibezakan set kemenangan dengan KL Thunder, yang memungut jumlah mata sama.

Tanpa regu utama, yang meraih pingat perak acara berpasukan dan regu dalam Kejohanan Dunia King's Cup di Thailand ketika ini, KL Thunder membariskan Aizat Nor Azmi (tekong), Wan Nor Hanif Rosdi (pengumpan) dan Loesak Kuram (perejam) dengan harapan untuk mempertahankan kedudukan di tangga teratas liga.

Barisan kedua KL Thunder itu pada awalnya kelihatan dapat memberikan saingan tetapi menuju ke penghujung set pertama, mereka terpaksa akur dengan kekalahan 13-21.

Sedikit tentangan dapat diberikan KL Thunder dalam set kedua tetapi gandingan Jakkrit Thinbangbon (tekong), Ashraaf Abd Hadi (pengumpan) dan Aziq Mat Tahir (perejam) terus beraksi ampuh untuk memastikan kemenangan 21-15 buat Bison.