Hello guys, Assalamualaikum! Kamek Dayang, penyampai berita Nadi Arena dan hari tok, maok berkongsi tempat makan best buat semua atlit, pegawai, pengamal media dan sesiapa jak ahli kontinjen untuk SUKMA kelak.

Bahasa Sarawak nang first language kamek sebagai anak jati Kuching yang membesar di sia sampai usia 16 tahun, tapi izinkan kamek berbahasa Melayu untuk mudah difahami semua ok?

Btw list ini adalah tempat makan yang terletak di Kuching, Sarawak ya.

1. Chong Choon Cafe

Lokasi paling popular untuk breakfast, terutama sekali buat penggemar Laksa Sarawak. Namun harus diingatkan, Chong Choon Cafe hanya buka pada waktu pagi untuk sarapan, jangan datang pada waktu malam pula…

2. Mi Sapi Haji Salleh

The best mi sapi in town! Also hanya buka waktu sarapan pagi, dan kena datang awal. Kalau lambat, get ready lah nak beratur sampai sejam. Apa-apa pun, mi sapi dan mi kolok sini memang sedap dan berbaloi!


3. Swee Kang Ais Kacang

Ketika cuaca panas terik, ataupun nak minum petang… Swee Kang Ais Kacang antara pilihan Dayang untuk dapatkan minuman dan dessert yang menyegarkan. Ada ABC, ais kacang, cendol. Ada juga gerai makanan yang menjual Laksa Sarawak dan Mi Belacan, tapi minuman sejuk White Lady is a must-try! My go-to drink.

4. Ais Krim Gula Apong

Ada beberapa tempat yang memang popular untuk dessert ini, but my personal favourite is kedai berdekatan Kapit Hotel dan Open Air. Tak ingat pula nama dia… Kalau korang ada “guide” di Kuching nanti, bagitau je lokasi these two gerai.. confirm diorang tahu :)

Guys memandangkan SUKMA Sarawak is coming soon, harap semua orang teruja untuk bersiar dan mencuba makanan di Bumi Kenyalang nanti. Ada banyak lagi tempat makan best sebenarnya tapi yang tu kita PM tepi lah ye.

Kalau nak dapatkan lebih banyak info tentang atlit dan kontinjen yang terlibat, rajin-rajin lah ikuti Nadi Arena setiap hari! Oohaaa!