Menduduki tangga teratas Kumpulan I musim ini di saingan Liga Juara-juara Asia ketika ini adalah merupakan pencapaian terbaik sebuah kelab dari Malaysia. Itu yang telah dilakukan Johor Darul Ta’zim ketika ini apabila berjaya mendahului dua pasukan kelab yang gah di peringakat Asia iaitu Ulsan Huundai FC dan Kawasaki Frontale.

Kejayaan itu sudah cukup membanggakan rakyat Malaysia apatah lagi Bangsa Johor sendiri. Inilah hasilnya apabila sebuah kelab yang mempunyai misi dan visi setelah Johor Darul Ta’zim dijenamakan semula semenjak tahun 2012 oleh Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Semenjak dari tahun itu pengurusan kelab Johor DT tidak menoleh ke belakang sebaliknya terus mengikut perancangan yang dibuat dan akhirnya mereka menemukan hasilnya bermula pada 2014 hinggalah 2021 apabila merangkul Liga Super lapan kali berturut-turut. Bukan itu sahaja kenangan paling manis bagi bola sepak Malaysia apabila Johor DT merangkul kejuaraan Piala AFC 2015. Bukan berhenti begitu sahaja sebaliknya pada tahun 2019 sekali lagi Johor DT mencipta sejarah dalam bola sepak Malaysia apabila layak bermain di Liga Juara-juara Asia.

Berdasarkan sejarah itulah penyokong-penyokong Harimau Selatan perlu terus berada di belakang pemain-pemain Johor DT apatah lagi ketika perlawanan yang sungguh penting seperti perlawanan terakhir Johor DT menentang Ulsan Hyundai bagi menentukan perjalanan Harimau Selatan untuk ke peringkat seterusnya dalam Liga Juara-juara Asia. Dengan sorakkan dari seluruh tempat duduk dengan dipenuhi bendera merah biru sudah tentu akan menyemarakkan lagi semangat Harimau Selatan itu.

Kekuatan sorakan yang diberi itu pasti tidak mahu dilepaskan pemain-pemain Johor DT kerana mereka juga mempunyai impian untuk mencipta satu lagi sejaran dalam bola sepak negara sekiranya layak ke peringkat seterusnya. Harapan ini juga disuarakan oleb Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mana ingin melihat sendiri Stadium Sultan Ibrahim dipenuhi dengan Bangsa Johor untuk sama-sama untuk menyaksikan sendiri suka duka yang bakal dialami Harimau Selatan itu. Samalah kita sebagai pencinta bola sepak Malaysia terus memberi sokongan moral pada pemain-pemain Johor DT kerana mereka sedang mengharumkan nama Malaysia.