Mencecah 40 tahun, terbukti pengalaman mengajarnya untuk lebih bersemangat berlumba.

Tanpa sebarang persediaan rapi, Azlan Shah Kamaruzaman, yang sudah memulakan kerjayanya dalam sukan permotoran sejak usia 18 tahun, tidak menjadikan itu sebagai satu alasan.

Berlumba di litar Chang, Thailand bagi pusingan pertama, Azlan yang bersaing untuk kategori ASB 1000, berkongsi hanya berbekalkan satu-satunya enjin dengan menggunakan jentera lamanya, siapa sangka mampu mengbiskan perlumbaan di tempat pertama dalam perlumbaan pembuka musim.

Sifat tidak mudah putus asa itu juga kini mendorong kepada beberapa penajaan yang kini sedang dalam pemantauan bersama pasukan TKKR Racing Team, sekaligus penambahbaikan juga buat pusingan kedua yang akan berlangsung di litar Zhuhai, China pada 19 hingga 21 April nanti.

Khabarnya juga, saingan ARRC semakin mendapat perhatian peminat tempatan di kala saingan lebih kompetitif, lebih-lebih lagi dengan kehadiran pelumba JDT Racing Team, Hafizh Syahrin.

Dan sudah pasti kejuaraan saingan ini diimpi Azlan sendiri dengan berbaki lima lagi pusingan bersama pasukannya yang sentiasa berusaha memberikan yang terbaik dengan harapan banyak lagi pihak yang boleh membuka mata atas kebolehan individu yang bernama Azlan Shah ini!