Zendaya menarik perhatian dalam gaun hijau neon dalam tayangan perdana filem tenis Challengers selepas pesta di Los Angeles.

Pelakon Dune, 27, yang berlakon sebagai bintang tenis yang bercita-cita tinggi, Tashi Duncan, dalam percintaan mempamerkan figura luar biasanya dalam gaun hijau neon dengan belahan separas paha.


Tiada sesiapa yang setanding dengan Zendaya dalam permaidani merah. Dia sentiasa tampil dengan gayanya dan tidak takut mengenakan sedikit kelainan berpakaian.

Dan, untuk filem terbarunya Challengers, yang melihat Zendaya membawa watak sebagai pemain tenis. Walaupun promosi filem itu banyak memaparkan cinta segi tiga antara watak Zendaya dan pelakon bersama Josh O'Connor dan Mike Faist, dia menjelaskan bahawa tiada adegan lucah difilemkan.

Menekankan keghairahan metafora yang wujud dalam sukan tenis. Pelakon itu, menekankan bagaimana tenis berfungsi sebagai saluran untuk pelbagai emosi seperti keinginan, keghairahan, kesakitan, kemarahan, dan kekecewaan.

Zendaya menghuraikan penggunaan watak tenis sebagai alat komunikasi apabila ekspresi lisan gagal.

Dijadual untuk ditayangkan pada 26 April, Challengers mengikuti watak Zendaya, seorang bintang tenis yang bercita-cita tinggi yang meninggalkan kerjayanya selepas kecederaan teruk.

Dia beralih kepada melatih rakan sekerjanya, Art, yang dimainkan oleh Mike Faist yang kemudian telah jatuh cinta dan akhirnya berkahwin.

Selama bertahun-tahun, pelakon itu telah memanfaatkan wataknya dengan cara yang paling inventif daripada penampilan Valentino Spider-Man hingga ke detik Mugler vintaj yang sangat diingati untuk tayangan perdana Dune 2.