Pengendali Rangers, Giovanni van Bronckhorst, tetap dengan keputusannya untuk membawa masuk Kemar Roofe dan Aaron Ramsey sebagai pemain gantian lewat berikutan kekalahan penalti mereka kepada Eintracht Frankfurt pada perlawanan akhir Liga Europa awal pagi tadi.

Dengan kedudukan terikat 1-1 selepas 90 minit, Van Bronckhorst membawa kedua-duanya masuk pada minit ke-117 untuk mengambil sepakan penentuan penalti.

Ramsey adalah satu-satunya pemain yang tidak menyempurnakan penaltinya, Kevin Trapp menyelamatkan dengan kakinya pada kedudukan 3-3, sebelum Rafael Borre memastikan kemenangan 5-4 untuk Eintracht.

Ia merupakan kekalahan kedua Gers di final Liga Europa, selepas kekalahan 2-0 kepada Zenit di Manchester pada 2008.

Menurut Van Bronckhorst, walaupun jelas kekecewaan di bilik persalinan selepas itu, senarai terakhir penentu penaltinya terjejas oleh gabungan faktor termasuk ketidakupayaan Borna Barisic untuk mengambil salah satu penalti, dan persiapan sebelum perlawanan.

β€œIa sukar, secara fizikal, tetapi pemain memberikan segala-galanya dan memberikan segala usaha mereka di atas padang,” kata Van Bronckhorst selepas perlawanan.

"Saya menggantikan beberapa pemain kerana mereka bergelut secara fizikal, tetapi saya tidak boleh merungut. Mereka memberikan segala-galanya dan itu sahaja yang anda boleh minta sebagai jurulatih.

"Anda boleh melihatnya selepas perlawanan serta-merta, ia tidak pernah satu perasaan yang menyenangkan. Semua orang sangat kecewa dan anda dapat berasakannya di dalam bilik persalinan. Saya fikir ia adalah perkara biasa, jadi tidak lama selepas perlawanan, tetapi Aaron mengambil tanggungjawab untuk mengambil penalti. Malangnya dia tidak berjaya, tetapi anda mahukan pemain yang selesa dan bersedia untuk mengambil mereka."