Pengendali Eintracht Frankfurt, Oliver Glasner, percaya pasukannya tidak boleh mencapai tahap yang lebih tinggi, walaupun kemenangan final Liga Europa mereka ke atas Rangers awal pagi tadi memastikan mereka layak ke Liga Juara-Juara musim depan.

Glasner menabur pujian untuk pasukannya, yang berjuang daripada ketinggalan satu gol berikutan gol pembukaan Joe Aribo pada minit ke-57 untuk Rangers menyamakan kedudukan menerusi Rafael Borre dan memaksa masa tambahan 1-1, sebelum meraih kemenangan penentuan penalti 5-4.

Dengan kejayaan Liga Europa, Eintracht akan bermain dalam pertandingan piala utama Eropah buat kali pertama sejak 1960 -- di mana mereka akhirnya tewas 7-3 pada perlawanan akhir kepada Real Madrid -- walaupun menduduki tempat ke-11 dalam Bundesliga musim ini.

Menurut Glasner, mentaliti pasukannya sudah seperti pasukan teratas dan akibatnya, dia tidak perlu memberikan banyak arahan semasa rehat semasa perlawanan berlangsung.

"Tidak, ada tahap seterusnya, ia adalah mustahil," kata Glasner selepas perlawanan. "Saya perlu bercakap lebih lanjut tentang itu. Tahun ini bermula sukar, tetapi pemain terus percaya pada diri mereka sendiri, apa yang kami beritahu mereka, apa yang kami latih.

"Itu menunjukkan watak, mentaliti yang mereka ada. Semangat berkembang, hari ini kami mempunyai pemain yang tidak layak ke Eropah tetapi mereka tidak pernah negatif, mereka tidak pentingkan diri sendiri, mereka melakukan segala-galanya untuk kejayaan. Sebab itu saya tidak terkejut bahawa walaupun ketika sukar, peminat kami lebih kuat daripada Rangers dan mereka mendorong kami ke hadapan."

"Saya memberitahu pemain perkara yang paling penting ialah pengadil tidak memberi tekanan kepada kami, kami perlu mengawal rentak dan saya berkata hanya lakukan perkara anda seperti yang kami lakukan setakat ini, dan itu sahaja."