Thomas Tuchel mengkritik 'prestasi mengecewakan' Chelsea, berkata pasukannya kekurangan 'dahaga dan intensiti' ketika mereka membuka kempen Liga Juara-Juara (UCL) dengan kekalahan 1-0 di Dinamo Zagreb.

Gol awal Mislav Orsic mengejutkan pemenang Liga Juara-Juara 2021 di Stadium Maksimir, dengan Tuchel mengakui dia 'tidak melihat' keputusan itu tiba sambil turut merungut 'kekurangan keazaman' pasukannya ketika mereka tersungkur di tempat lawan ketiga berturut-turut.

Chelsea kini telah bolos sekurang-kurangnya sekali dalam setiap enam perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan, rekod terpanjang bersama mereka tanpa rekod bersih sejak pemain Jerman itu mengambil alih tugas pada Januari 2021.

"Saya marah pada diri saya sendiri," katanya. "Saya marah dengan persembahan kami. Kami tidak cukup agresif, ia tidak cukup secara individu atau cukup sebagai satu pasukan.

"Tidak ramai [pemain yang bermain di bahagian atas permainan mereka]. Jelas sekali kami berprestasi rendah. Ini adalah kekurangan keazaman. Kekurangan dahaga dan keamatan. Anda tidak boleh mengharapkan untuk memenangi perlawanan. Kami jelas tidak berada di mana-mana. di mana kita mahu berada.

"Saya hanya tahu bahawa saya memerlukan masa untuk menghadamnya dan mencari penyelesaian. Ia adalah kisah perlawanan terakhir - kami bermula dengan baik. Tetapi kemudian kami kurang ketepatan. Kami kekurangan keinginan untuk menang.

"Ia jelas tugas saya untuk menganalisisnya. Jelas sekali kami perlu menjadi lebih baik. Kami tidak berpuas hati dengan keputusan kami. Kami tidak berpuas hati dengan persembahan kami. Saya agak terkejut dengan prestasi ini hari ini.

"Saya tidak nampak ia akan berlaku. Jelas sekali saya berada dalam filem yang salah. Saya fikir perlawanan terakhir membantu kami, kami menunjukkan reaksi menentang West Ham. Ada sesi latihan yang baik. Saya fikir pasukan sudah bersedia.

"Saya tidak nampak kekalahan ini tiba sebab itu saya tahu saya marah pada diri sendiri. Tiada hari cuti pada hari-hari berikutnya, jangan risau. Tidak boleh ada hari cuti buat masa ini."