Antonio Rudiger memuji Real Madrid meraih kemenangan kemenangan Liga Juara-Juara (UEFA Champions League) yang 'tidak boleh dipercayai' mereka -- dan menyatakan kegembiraannya bahawa mereka mengalahkan Liverpool.

Pemain antarabangsa Jerman itu telah menandatangani kontrak empat tahun dengan Madrid berikutan tamatnya perjanjiannya dengan Chelsea dan menjadi pemain utama pertama kelab itu.

Semasa perlawanan akhir di Paris, Rudiger mendedahkan bahawa keputusannya untuk menyertai pasukan kendalian Carlo Ancelotti sudah dibuat dan dia menyokong rakan sepasukannya di masa hadapan.

Bagaimanapun, dia juga mahu Madrid menewaskan Liverpool kerana pasukan bimbangan Jurgen Klopp telah melakukan kekalahan kepada Rudiger dan Chelsea dalam dua perlawanan akhir pada musim 2021-22 dalam Piala Liga dan Piala FA.

"Apabila perlawanan akhir dimainkan, saya sudah tahu saya akan bermain untuk Madrid dan saya bersorak di Madrid. Liga Juara-Juara ini sungguh luar biasa," katanya pada sidang akhbar.


"Apa yang dilakukan Real Madrid dalam Liga Juara-Juara, saya tidak tahu bagaimana untuk menerangkannya. Ia sukar dipercayai.

"Saya tewas dua perlawanan akhir menentang Liverpool, jadi saya sangat gembira Real Madrid menewaskan mereka."