BAYERN 1 ARSENAL 0

Mikel Arteta menuntut Arsenal agar tetap menyajikan permainan menarik biarpun tersingkir daripada Liga Juara-Juara (UCL) oleh Bayern Munich.


The Gunners tewas 0-1 di Allianz Arena, awal pagi tadi, apabila tandukan Joshua Kimmich dalam separuh masa kedua sudah cukup untuk mengesahkan laluan mereka ke separuh akhir menentang Real Madrid dengan agregat kemenangan 3-2.

Arsenal tumbang 0-2 kepada Aston Villa di tempat sendiri, ahad lalu, sekali gus menjejaskan peluang mereka gelaran Liga Perdana Inggeris (EPL).

Mereka akan bertandang ke Wolves Sabtu ini dan perlu memadam minggu yang buruk dan Arteta berasakan pasukannya akan menghampiri perlawanan dengan cara yang tepat.

Ditanya betapa peritnya terkandas dalam UCL, pengurus berbangsa Sepanyol itu berkata: “Ia memang perit.

“Sudah tentu pada malam ini ia tidak akan hilang tetapi saya boleh jamin kepada anda, esok kami akan memberi tumpuan sepenuhnya kepada Wolves dan semua orang akan kembali berjuang.




“Kami masih perlu beraksi dengan cantik. Saya akan sentiasa menyokong barisan ini.

“Adalah mudah untuk menyokong, memuji dan bercakap perkara yang baik mengenai mereka memandangkan kami dalam rentak 10 kemenangan berturut-turut dan seri sekali sebelum ini.

"Kini masanya untuk berdiri teguh di belakang mereka."