Olivier Giroud teruja untuk memulakan perjalanan baru dalam kariernya dalam Serie A dan mengatakan 'Tuhan mahu saya bermain untuk Milan'.

Penyerang berusia 34 tahun itu berhijrah ke Rossoneri 17 Julai lalu, menamatkan sembilan tahun beraksi dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) bersama Arsenal dan Chelsea.
Giroud mencari peluang untuk menambah koleksi trofi ketika berada di Itali selepas memenanginya dalam Ligue 1 bersama Montpellier sebelum menjulang Piala FA empat kali sementara Liga Juara-Juara dan Liga Europa.

"Saya memenangi banyak piala di setiap kelab yang pernah saya kunjungi dan ingin melakukan perkara yang sama di sini," katanya.



"Saya mempunyai objektif dalam fikiran saya selama saya berada di sini, tetapi saya tidak mahu mengungkapkannya, jika tidak, akan ada tekanan yang terlalu banyak. Katakan sahaja objektif terakhir saya adalah menang dengan Milan."

Giroud menandatangani perjanjian dua tahun dengan Milan dan mengikuti jejak legenda seperti Gunnar Nordahl, Filippo Inzaghi dan Andriy Shevchenko.