Thomas Frank berharap Christian Eriksen akan memilih untuk kekal di Brentford, dengan keputusan mungkin akan menyusul daripada pemain tengah itu dalam masa dua minggu di tengah-tengah khabar angin bakal berkelana ke Manchester United.

Eriksen mengalami serangan jantung ketika bermain untuk Denmark menentang Finland pada Euro 2020 Julai lalu dan dihidupkan semula di atas padang.

Pemain berusia 30 tahun itu tidak dibenarkan bermain untuk kelab Serie A Inter atas alasan perubatan kerana Itali menghalang pemain daripada bertanding selepas memasang cardioverter-defibrillator.

Brentford menawarkan pemain tengah itu kontrak enam bulan pada Januari dan dia kemudiannya menghantar, menjaringkan satu gol dan membantu empat kali dalam 11 perlawanan Liga Perdana Inggeris (English Premier League) untuk membantu The Bees mengekalkan status liga teratas mereka.

Eriksen juga telah mencipta 30 peluang sejak penampilan pertamanya di Brentford pada Februari, dengan hanya Martin Odegaard (38) dan Kevin De Bruyne (42) memberikan lebih banyak peluang dalam Liga Perdana sepanjang tempoh itu.

Masa depan bintang Denmark itu, yang dilaporkan menjadi sasaran United dan bekas kelab Erik ten Hag, Tottenham, masih tidak menentu, dengan Eriksen mengakui dia mahu bermain dalam Liga Juara-Juara sekali lagi.

Jurulatih Frank percaya Brentford boleh meyakinkan Eriksen untuk kekal, bagaimanapun, selepas menawarkan peluang pertamanya kembali ke dalam bola sepak.

"Saya tidak tahu, secara jujur ​​- saya tahu bahawa kami masih mempunyai peluang. Saya berharap dia akan membuat keputusan dalam dua minggu akan datang kerana dia sedang bercuti sekarang," kata Frank kepada harian Sepanyol AS.

"Perjanjiannya adalah awak telefon saya dan beritahu saya apa yang awak nak buat. Dia belum buat keputusan lagi."