Erik ten Hag telah mengesahkan Harry Maguire akan kekal sebagai kapten Manchester United musim ini.

Maguire dinamakan kapten oleh Ole Gunnar Solskjaer pada Januari 2020 berikutan penghijrahan Ashley Young meninggalkan Old Trafford.

Pemain antarabangsa England itu mengharungi kempen sukar di dalam dan di luar padang musim lalu, membawa kepada cadangan David de Gea atau Cristiano Ronaldo akan mengambil lilitan lengan.

Bercakap selepas diumumkan sebagai pengurus baharu United pada Mei, Ten Hag berkata dia masih belum memutuskan siapa yang akan menjadi kapten United pada musim pertamanya sebagai pengurus.

Itu berlaku selepas pengendali sementara, Ralf Rangnick, telah mencadangkan semasa bertugas singkat di pucuk pimpinan bahawa ia harus diserahkan kepada pemain untuk mengundi siapa kapten pasukan.

Bagaimanapun, Ten Hag menjelaskan pada sidang akhbar semasa lawatan pramusim United ke Thailand semalam bahawa Maguire akan terus memimpin pasukan itu.

"Harry Maguire ialah kapten," katanya. "Sudah tentu saya perlu mengenali semua pemain tetapi dia adalah kapten yang mantap dan dia telah mencapai banyak kejayaan."