Erik ten Hag mahu Marcus Rashford memberi komitmen masa depannya kepada Manchester United, pengendali kelahiran Belanda itu sasarkan untuk bertukar menjadi pasukan itu menjadi terbaik dalam bola sepak dunia.

Rashford telah menjaringkan lapan gol dalam lapan perlawanan terakhir dan merupakan penjaring terbanyak United musim ini.

Pemain skuad kebangsaan England itu mencatatkan purata gol setiap 124 minit, setelah menjaringkan 17 dalam 28 penampilan daripada 12.8 gol yang dijangkakan (xG).

Kontrak Rashford berakhir pada 2024, tetapi Ten Hag yakin kontrak baharu akan dipersetujui.

“Ini adalah tempat terbaik kerana kami mahu membina pasukan terbaik -- pertama di England, kemudian Eropah, kemudian dunia,” kata Ten Hag menjelang perlawanan separuh akhir pertama Piala EFL menentang Nottingham Forest awal pagi esok.

“Ia adalah sulit, perbincangan antara kelab dan pemain, [tetapi] dia faham Manchester United adalah kelabnya dan juga dalam persekitaran ini, pasukan ini, dia bermain bola sepak terbaiknya.

“Dia bertambah baik, dia memberi 100 peratus.

"Dia boleh membawa kualitinya dan pasukan ini boleh membantu dia berada di kedudukan yang betul untuk menjaringkan gol. Pasukan itu dibina supaya kualitinya ditonjolkan.

"Dia tahu dia penting untuk kami dan jika kami mahu berjaya, kami perlukan dia."

Ketika Rashford berkembang maju dalam satu bahagian serangan United, Antony -- yang menandatangani wang besar dari Ajax tahun lalu -- bergelut selepas permulaan pantas dalam kariernya di England.

"Dia tidak kalah dalam perlawanan," kata Ten Hag.

“Dia bermain dan pasukan menang dan itu sudah memberikan mesej tentang prestasinya.

"Dia boleh melakukan yang lebih baik. Saya melihat ruang untuk penambahbaikan, dan kami mahu dia menjadi lebih baik pada masa akan datang."