Ketua jurulatih Real Madrid, Carlo Ancelotti menegaskan dia tidak "perlu membuktikan apa-apa kepada sesiapa" ketika pasukannya bersiap sedia menerima kunjungan Inter.

Real mendahului lapan mata di puncak LaLiga, sementara sudah layak pusingan kedua menerusi ke Kumpulan D dalam saingan Liga Juara-Juara (UCL).

Kedua-dua pasukan teratas bertemu awal pagi esok, dengan pasukan Ancelotti mendahului dua mata ke atas Inter, yang tidak pernah mengalahkan lawan Sepanyol di Eropah sejak Oktober 2004.

Madrid juga telah memenangi tiga perlawanan terakhir mereka dalam UCL menentang wakil Serie A, walaupun tumpuan pra-perlawanan adalah pada peringkat seterusnya ketika gergasi Sepanyol itu mencari gelaran ke-14 yang belum pernah dilakukan mana-mana pasukan.

"Saya tidak perlu membuktikan apa-apa kepada sesiapa," jawab Ancelotti kepada wartawan dalam sidang akhbar pra-perlawanan.

"Saya mempunyai kakitangan kejurulatihan yang sangat muda dan juga pemain bola sepak muda yang mempunyai semangat yang tinggi dan keinginan untuk belajar. Dengan kakitangan kejurulatihan ini, saya berasa sangat gembira kerana kami dapat menggabungkan semangat mereka dan pengalaman saya dengan baik.

"Saya tidak boleh mengatakan sama ada Madrid adalah pilihan atau tidak untuk memenangi Liga Juara-Juara, tetapi kami boleh bersaing dengan mana-mana pasukan. Jika anda ingin memenangi pertandingan ini, anda perlu bertemu pasukan terbaik. Jika anda mempunyai matlamat untuk ke final, anda perlu mengalahkan pasukan yang kuat.

"Pada peringkat kali kedua saya ke Real, kami sangat hampir mengecap kejayaan. Tempoh antara Januari dan Februari tidak berjalan dengan baik, kami mengalami kecederaan pemain seperti [Luka] Modric. Tetapi setiap tahun mempunyai sejarahnya dan anda tidak boleh membandingkannya dengan tahun semasa.

"Sejarah dan tradisi kelab ini, yang merupakan yang terbaik di dunia, melibatkan keperluan. Apabila kami memenangi La Decima kami menikmatinya dan meraikannya, tetapi kami terpaksa meneruskannya. Inilah yang diminta oleh kelab dan penyokong."