Jurgen Klopp menegaskan dia tidak memerlukan rehat daripada pengurusan Liga Perdana Inggeris berikutan kempen mengecewakan bersama Liverpool.

The Reds terlepas kelayakan Liga Juara-Juara selepas menamatkan saingan di luar kelompok empat teratas buat kali pertama dalam musim penuh di bawah kendalian Jerman itu.

Keputusan seri 4-4 yang mendebarkan Ahad lalu di Southampton yang tersingkir melebarkan rekod tanpa kalah Liverpool di liga utama kepada 11 perlawanan tetapi kebangkitan pada lewat permainan tidak mencukupi untuk menebus keputusan buruk sebelum ini.

Klopp, pengurus yang paling lama berkhidmat bersama kelab, dia kekal 'sepenuh tenaga' dan bersedia untuk memulihkan nasib kelab menjelang musim panas.

Ditanya sama ada dia memerlukan cuti, pengendali The Reds itu menjawab, “Tidak, tidak, tidak, tidak sama sekali. Secara jujur, saya baik-baik saja.

"Jika anda bertanya kepada saya 11 perlawanan yang lalu, 'adakah anda mahu berehat?', saya pasti akan memikirkannya.

"Tetapi saya baik-baik saja, penuh tenaga.

"Saya mempunyai rehat -- saya tidak mempunyai latihan dan perkara seperti ini. Tetapi tempoh yang sangat sibuk diharapkan bermula sekarang di kawasan permainan yang berbeza. Saya lebih gembira untuk melakukannya.

"Saya akan mencari masa untuk cergas semula dan kemudian kita bermula semula pada bulan Julai."