Antonio Rudiger telah mendedahkan dia membuat keputusan untuk menandatangani kontrak dengan Real Madrid lalu April dan mengetepikan Barcelona, mengisytiharkan ia adalah "Real atau tidak berpindah langsung."

Pemain antarabangsa Jerman itu telah menandatangani kontrak empat tahun dengan pemenang Liga Juara-Juara (UEFA Champions League) berikutan tamat kontraknya bersama Chelsea, menamatkan tempoh lima tahun di Stamford Bridge.

Pengalamannya bersama The Blues menyaksikan dia menjulang Liga Juara-Juara pada 2020-21, Piala FA (FA Cup) pada 2017-18 dan Liga Europa (UEFA Europa League) pada 2018-19, membuat lebih 200 penampilan untuk kelab itu dalam semua pertandingan.

Rudiger menjelaskan bahawa Madrid mula-mula membuat hubungan dengan ejennya pada September sebelum susulan selanjutnya pada April, apabila dia membuat keputusan untuk menyertai pasukan kendalian Carlo Ancelotti -- dan menambah dia menolak kemaraan pesaing Los Blancos, Barca.

“Kali pertama saya bercakap dengan Ancelotti adalah pada April dan hubungan itu sangat penting, ketika itulah saya memutuskan untuk bermain untuk kelab ini,” katanya pada sidang akhbar pada Isnin.


“Orang lain telah menghubungi saya, tetapi saya yakin dengan apa yang saya mahukan.

"Sudah tentu, ada tawaran daripada Barcelona. Tetapi saya memberitahu abang saya [dan ejen] bahawa saya mahu ke Real atau tidak berhijrah."