Ejen bebas Cristiano Ronaldo tidak akan menyertai Bayern Munich, kata ketua pegawai eksekutif, Oliver Kahn, walaupun mengakui 'menggemari' penyerang itu.

Kapten Portugal, Ronaldo, bakal memburu kelab baharu selepas meninggalkan Manchester United, yang pulang ke Old Trafford kurang daripada 18 bulan selepas meninggalkan Juventus.

Dengan fokus penyerang yang teguh kepada Piala Dunia, langkah seterusnya masih belum diketahui, walaupun itu tidak menghalangnya daripada dikaitkan dengan beberapa pasukan terkemuka di seluruh dunia.

Satu kelab yang dia tidak akan sertai, ialah Bayern, dengan Kahn mengulangi bahawa tiada tempat untuk Ronaldo dalam skuad kendalian Julian Nagelsmann.

"Kami telah pun menangani [spekulasi] ini," kata Kahn kepada Sky Sport Germany. “Kami mempunyai idea yang jelas, falsafah yang jelas tentang bagaimana skuad kami harus disatukan.

"Kami semua menghargainya, tidak ada perbincangan. Kami semua suka Cristiano Ronaldo, tetapi itu sesuatu yang tidak sesuai dengan idea kami."


Mengenai Harry Kane, Kahn berkata, "Sudah tentu dia pemain yang sangat bagus, tetapi terdapat juga ramai pemain lain yang sangat bagus," kata Kahn. "Saya telah membaca banyak berita mengenai saya dan Harry Kane.

"Kami berurusan dengan ramai, ramai pemain, dan tidak boleh bercakap tentang pemain yang ditandatangani ke kelab lain. Kami mempunyai skuad yang sangat bagus yang melakukan tugas yang sangat baik pada masa ini."