Masa depan Cristiano Ronaldo di Manchester United masih belum jelas selepas tidak menyertai jelajah pramusim mereka di Thailand dan Australia.

Pemain Portugis berusia 37 tahun itu dilaporkan telah memberitahu United bahawa dia mahu meninggalkan musim ini, walaupun pengendali baharu, Erik ten Hag, berkata pemain Portugis itu dalam perancangan mereka untuk kempen yang akan datang.

Ronaldo adalah satu musim dalam perjanjian dua tahun di Old Trafford, setelah menyertai semula United pada Ogos tahun lalu.

Le Parisien mendakwa bahawa Ronaldo dari Manchester United telah ditawarkan kepada juara Perancis, Paris Saint-Germain oleh ejennya Jorge Mendes.

PSG, bagaimanapun, tidak berminat dengan pemain berusia 37 tahun itu kerana mereka berasakan dia tidak sesuai dan akan memberi tekanan pada bil gaji mereka yang melambung, bagi menampung pemain seperti Lionel Messi, Neymar dan Kylian Mbappe.

Mendes juga telah mengadakan perbincangan dengan Bayern Munich dan Chelsea ketika Ronaldo mahu kekal beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara (UCL).