Jose Mourinho mendakwa Roma mengalami kekalahan 'tidak adil' kepada pendahulu Serie A, Napoli ketika dia memberi tabik hormat kepada kedua-dua pasukan yang beraksi dan yakin lawan mampu menjuarai Scudetto.

Ketua jurulatih, Mourinho, tidak dapat mengatasi skuad kendalian Luciano Spalletti, apabila Napoli kini terus mendahului Serie A selepas 20 perlawanan.

Roma yang berada di tempat keenam berpeluang menyamai mata dengan Inter, yang menduduki tempat kedua, sekiranya mereka mendapat kemenangan di Stadio Diego Armando Maradona.

Victor Osimhen menyempurnakan hantaran lintang Khvicha Kvaratskhelia memberikan Napoli pendahuluan pada minit ke-17, tetapi Roma menyamakan kedudukan pada minit ke-75 menerusi Stephan El Shaarawy.

Namun pelawat tidak dapat bertahan untuk sebarang mata, dengan Giovanni Simeone merembat gol kemenangan pada minit ke-86 apabila dia menerima hantaran pendek Piotr Zielinski.


“Dari minit pertama kami bermain dengan baik. Pasukan sentiasa mengawal, kami mengasak dengan sangat kuat, kami bertahan dengan baik.

"Napoli bergelut, kami adalah pasukan yang paling menakutkan mereka. Stadium kelihatan kosong, dan di sebalik keputusan negatif saya meninggalkan di sini dengan lebih yakin.

"Kadang-kadang bola sepak tidak adil, mereka [Roma] berhak menang. Saya memberitahu para pemain bahawa kami mesti kecewa atas kekalahan itu, tetapi perlu kembali fokus untuk berikutnya."

Roma menentang Cremonese pada pertengahan minggu dalam suku akhir Coppa Italia.