Manchester United menolak cadangan untuk mendapatkan pemain seperti Erling Haaland, Dusan Vlahovic dan Christopher Nkunku, dakwa bekas pengurus sementara, Ralf Rangnick.

Rangnick mengharungi tempoh enam bulan yang teruk di Old Trafford musim lalu, membawa United ke pungutan mata terendah dalam sejarah Liga Perdana Inggeris (58) selepas menggantikan Ole Gunnar Solskjaer.

Kesengsaraan United berpunca dengan kekurangan senjata ketika menyerang semasa beberapa bulan terakhir Rangnick mengendalikan pasukan, dengan Anthony Martial dipinjamkan ke Sevilla dan Mason Greenwood digantung oleh kelab.

Rangnick kini mendedahkan dia mencadangkan beberapa sasaran perpindahan nama besar kepada hierarki United -- termasuk yang kini menjadi penyerang utama Manchester City, Haaland, tetapi ditolak.

"Pada suatu hari Ahad, mereka memberitahu saya tentang masalah Greenwood, dan Martial sudah tiada," kata Rangnick ketika bercakap dengan BILD.

“Kami memerlukan penyerang untuk bermain tiga pertandingan, saya memberitahu lembaga pengarah bahawa kami harus memikirkan sama ada untuk menandatangani beberapa pemain, tetapi saya diberitahu tidak.

"Saya telah membuat nama yang realistik, seperti [Josko] Gvardiol dan [Christopher] Nkunku dari RB Leipzig.

"Malah [Alvaro] Morata, Luis Diaz, [Dusan] Vlahovic dan juga Erling Haaland, ketika dia masih dalam pasaran. Kelab memutuskan untuk membina semula skuad dengan jurulatih lain."

Walaupun United telah melewati permulaan baik di bawah pengganti Rangnick Erik ten Hag, mereka gagal mendapatkan Haaland, yang telah menjaringkan 17 gol dalam 11 perlawanan liga untuk City.

Sementara itu, Vlahovic menjaringkan enam gol dalam 10 perlawanan Serie A untuk Juventus musim ini, dan penyerang versatil Leipzig, Nkunku dilaporkan menjadi sasaran Chelsea selepas mencatat 55 penglibatan gol dalam semua pertandingan musim lalu.