Paris Saint-Germain telah melengkapkan pembelian pemain tengah Vitinha dari Porto dengan bayaran yang dilaporkan sebanyak EURO40 juta, menandakan ketibaan baharu pertama mereka pada jendela perpindahan.

Selain menandatangani Nuno Mendes secara tetap -- yang menghabiskan musim lalu secara pinjaman di Paris -- Vitinha ialah pemain pertama kelab itu yang menandatangani era baharu, dengan Christophe Galtier dijangka secara meluas akan menggantikan Mauricio Pochettino sebagai ketua jurulatih.

Luis Campos, bekas pengarah sukan Monaco dan Lille yang sangat berjaya, telah pun masuk untuk memacu perniagaan perpindahan PSG -- termasuk pembelian pertama ini.

Vitinha telah menandatangani kontrak selama lima tahun di Parc des Princes.


Pemain antarabangsa Portugal berusia 22 tahun itu kembali daripada tempoh pinjaman yang mengecewakan dengan Wolves untuk memainkan peranan penting dalam kejayaan Porto Liga Primeira musim lalu, menjaringkan dua gol dan memberikan tiga bantuan ketika juara Eropah dua kali itu menamatkan enam mata di hadapan Sporting CP .

PSG bersedia untuk jendela yang sibuk, setelah mendapatkan Kylian Mbappe dengan kontrak baharu yang lumayan, setelah menangkis minat lama Real Madrid terhadap penyerang Perancis itu.

Lebih ramai pemain dijangka berhijrah di ibu kota Perancis, dengan kelab itu dilaporkan mempunyai minat serius terhadap pertahanan Inter Milan, Skriniar dan pemain tengah Lille, Renato Sanches.

PSG memulakan musim 2022-23 dalam Trophee des Champions menentang Nantes di Israel pada 31 Julai, sebelum kempen Ligue 1 bermula minggu berikutnya, dengan juara bertahan itu akan menentang Clermont.