Paris Saint-Germain (PSG) akan mengadakan sidang media di tengah-tengah spekulasi mengatakan mereka berjaya mengatasi Manchester City untuk mendapatkan khidmat Dani Alves.

Laporan di Perancis dan United Kingdom (UK) mendakwa Alves telah bersetuju untuk mengikat kontrak selama dua tahun di Parc des Princes, sekaligus menolak peluang bekerjasama semula dengan Pep Guardiola di Manchester.

Pasangan itu memenangi tiga gelaran LaLiga dan dua trofi Liga Juara-Juara Eropah di Barcelona manakala Alves mengulangi pencapaian kejuaraan treble di Nou Camp di bawah kendalian Luis Enrique.

Alves turut membantu Juventus meraih gelaran Serie A dan Coppa Italia, musim lalu, namun jaguh Itali itu tewas kepada Real Madrid dalam final Liga Juara-Juara.

Terdahulu, PSG sudah mendapatkan bek kiri, Yuri Berchiche dari Real Sociedad dan Alves dijangka akan bersaing dengan Thomas Meunier untuk slot pertahanan kanan.

Pemain pertahanan Ivory Coast, Serge Aurier, dijangka akan meninggalkan Paris dan dikatakan akan menyertai Manchester United.

City dijangka akan terus memburu tonggak Tottenham Hotspur, Kyle Walker, dan dalam masa yang sama akan terus mendapatkan pilihan lain memandangkan tidak mempunyai pemain bek kanan semulajadi dalam skuad itu.