Graham Potter telah memuji sifat profesionalisme Edouard Mendy, dengan penjaga gol Chelsea itu bersedia untuk mendapatkan semula tempat dalam kesebelasan utama menentang Dinamo Zagreb dalam Liga Juara-Juara.

Mendy telah diketepikan daripada kesebelasan utama di bawah kendalian Potter, kerana bergelut dengan kecederaan berikutan ketibaan jurulatih baharu dari Brighton and Hove Albion.

Dengan prestasi yang mengagumkan sejak itu, Kepa Arrizabalaga menjadi pilihan Potter, mengehadkan masa bermain Mendy sehingga hujung minggu lalu, apabila dia menggantikan rakan sepasukannya yang cedera dalam kekalahan 4-1 kepada bekas pasukan bimbingan Potter.

Potter, bagaimanapun, telah kagum dengan kesabaran yang ditunjukkan Mendy, dan berkata penjaga gawang skuad kebangsaan Senegal itu akan mendapat peluang untuk mendapatkan semula status pilihan pertamanya sementara Kepa tidak bermain, bermula esok.

"Saya mempunyai beberapa perbualan yang baik dengannya, dan dia sangat hebat," kata Potter dalam sidang akhbar. “Dia cedera ketika saya mula-mula tiba, jadi Kepa bermain dan bermain dengan baik.

"Dia cukup jujur ​​untuk mengetahui dia perlu bersabar dan menyokong Kepa. Dia mengekalkan kualitinya, dan kini dia akan mendapat peluangnya."