Jurulatih KL City, Bojan Hodak, tidak gentar dengan reputasi hebat Sabah di gelanggang sendiri apabila kedua-dua pasukan bakal bertembung untuk aksi suku akhir Piala FA di Stadium Likas.

Hodak berharap pasukannya mampu melakar kejutan untuk mengakhiri rekod tanpa kalah The Rhinos di laman sendiri musim ini.

Hodak turut menjadikan kejayaan menundukkan Sabah dalam pertemuan Liga Super April lalu sebagai bekalan untuk mengharungi ujian getir itu nanti.

KL City menang 2-0 ke atas lawan di laman sendiri sekaligus menyaksikan pertembungan kali ini bakal berlangsung lebih sengit dengan skuad bimbingan Datuk Ong Kim Swee akan turun membalas dendam.

"Kami mengetahui mereka memiliki barisan pemain yang berkualiti, mereka bermain dengan baik ketika beraksi di laman sendiri. Namun kami memiliki rekod yang baik bertemu mereka dan berharap untuk melakukan kejutan," kata Hodak.

Sementara itu, pertahanan KL City, Nazirul Naim Che Hashim, mengingatkan rakan sepasukannya agar tidak memandang rendah keupayaan pemain berpengalaman Sabah.

Beraksi bersama Sang Badak selama dua musim, bekas pertahanan Harimau Muda itu menegaskan pemain seperti Amri Yahyah dan Baddrol Bakhtiar mampu menjadi duri dalam daging KL City.

"Walaupun mereka menurunkan barisan pemain yang berpengalaman dan kami tidak boleh memandang rendah kemampuan mereka.

Saya berharap untuk membantu pasukan mendapatkan kemenangan dan memastikan pasukan melangkah jauh dalam saingan Piala FA kali ini," katanya.