Pemain pertahanan, Lisandro Martinez, percaya Argentina adalah pasukan yang lebih baik selepas tewas dalam perlawanan pembukaan Piala Dunia Qatar kepada Arab Saudi.

Pemenang Copa America itu dikejutkan 2-1 oleh Arab Saudi seminggu lalu tetapi bangkit dengan baik dengan menewaskan Mexico 2-0 Sabtu lalu, hasil jaringan jarak jauh Lionel Messi melegakan kebimbangan.

Argentina menuju ke perlawanan terakhir Kumpulan C menentang Poland kerana mengetahui hanya kemenangan akan menjamin kemaraan mereka, walaupun keputusan seri mungkin sudah memadai.

Martinez berkata, "Saya berpendapat kekalahan membantu anda benar-benar belajar perkara yang anda tidak sedari apabila anda menang dan berjaya.

"Kekalahan itu bermakna skuad lebih bersedia. Itulah sisi baik kekalahan, anda perlu menganalisis dan kemudian mengambil perkara positif.

"Kami tahu kami mempunyai pasukan yang besar, pemain yang berkualiti dan mempunyai potensi yang besar tetapi itu bukan sahaja terpakai kepada Argentina. Kami perlu percaya pada kualiti kami."


Bagaimanapun, pertahanan tengah Manchester United itu menyedari tentang ancaman yang akan dihadirkan oleh Poland daripada penyerang bintang, Robert Lewandowski, khususnya.

Dia menambah, "Mereka adalah lawan yang sangat sukar dan mempunyai pemain terbaik seperti Lewandowski. Kami perlu diatur dengan baik supaya mereka tidak menghukum kami.

“Lewandowski bergerak dengan begitu baik, dan sentiasa cuba mencipta peluang menjaringkan gol, kami telah memberi tumpuan sepenuhnya.

"Semuanya bergantung kepada perincian. Kami tidak seharusnya membebankan diri kami dengan terlalu banyak tekanan. Kami telah melakukan tugas itu dengan baik dan kami perlu terus berusaha.

"Kami perlu menunjukkan gaya permainan Argentina."