James Maddison memberikan sokongan kepada Kyle Walker mengekang Kylian Mbappe dalam aksi suku akhir Piala Dunia Qatar namun mengakui England perlu berdepan beberapa ancaman lain daripada skuad Perancis Sabtu ini.

Mbappe telah menjaringkan dua gol dalam kemenangan 3-1 ke atas Poland dalam aksi pusingan 16, beberapa jam sebelum England selesa mengatasi Senegal 3-0 untuk ke suku akhir dalam tiga kejohanan utama berturut-turut.



Ia merupakan gol kelima penyerang Perancis itu dalam kejohanan di Qatar, meletakkan dirinya di puncak dalam perebutan Kasut Emas ketika Les Bleus membida peluang untuk mempertahankan gelaran juara dunia.



Bekas pertahanan England, Gary Neville, melabel Walker sebagai 'bek kanan terbaik dunia' perlu menanganai bintang Paris Saint-Germain di Stadium Al Bayt dan Maddison menyuarakan pendapat sama.

“Dia jelas seorang pemain yang hebat, antara yang terbaik dunia,” kata pemain tengah Leicester City itu kepada talkSPORT. “Saya pasti England akan bersiap sedia untuk cuba menghalangnya.

"Kyle Walker bermula sebagai bek kanan dalam perlawanan menentang Senegal dan dia antara bek sayap terbaik di dunia. Saya fikir jika sesiapa boleh melakukan sesuatu tugas itu, Walker adalah orangnya.

"Tetapi Perancis mempunyai banyak ancaman. Ia bukan hanya Kylian Mbappe. Mereka adalah pasukan yang cemerlang dan itulah sebabnya mereka menjadi juara bertahan.

"Banyak yang perlu kami waspada tetapi taktikal yang kami lakukan, dan usaha yang dilakukan di belakang tabir, akan memastikan kami dalam keadaan terbaik dan semoga kami boleh mara ke peringkat berikutnya."