Bojan Hodak masih mempertimbangkan percaturan tepat untuk menghadapi PSM Makassar bagi memulakan Piala AFC, Jumaat ini.

Pengendali Kuala Lumpur City itu masih menagih khidmat ketua pasukan, Paulo Josue, dan J Partiban yang dibelenggu kecederaan menjelang kempen Kumpulan H di Stadium KLFA berkenaan.

Malah, kelibat penggempur pinjaman baru daripada Terengganu, Jordan Mintah, pula hanya boleh diketengahkan selepas dua perlawanan memandangkan tarikh pendaftaran pemain sudah ditutup.

"Jordan akan melaporkan esok.

"Ada beberapa pemain yang dilanda kecederaan dalam perlawanan lalu dan ada yang sudah kembali cergas.

"Jadi kami tentu bertambah mantap, mungkin Partiban sahaja yang tidak sempat pulih sementara yang lainnya sudah mula berlatih.

"Beberapa pemain import juga tidak dapat diturunkan berhubung peraturan berbeza. Oleh itu, ini sahaja rombakan yang perlu dibuat," katanya dalam sesi latihan di Cheras hari ini.




The City Boys dijangka akan mengamalkan permainan berbeza dengan kehadiran Mintah, apatah lagi pemain import terbaik Liga Malaysia (Liga-M) 2021, Romel Morales, masih bergelut dengan kecederaan.

Mintah memiliki tiga koleksi gol di pentas divisyen kedua Asia itu ketika mewakili kelab Filipina, Kaya–Iloilo, sebelum memilih Malaysia sebagai destinasi.

"Sudah lama kami tidak mempunyai penyerang tulen. Tahun lalu Morales beralih ke bahagian utama serangan berikutan masalah kecederaan yang menghimpit Kyrian Nwabueze.

"Malangnya dia bergelut dengan kecederaan pada saat akhir sebelum liga bersambung.

"Sebab itu kami menggugurkan Kevin Koubemba dan menyenaraikan Jordan. Sesetengah pemain memerlukan masa untuk serasi, tambahan pula dia beraksi di bahagian sayap.

"Kami pula memerlukan penyerang nombor sembilan untuk memegang bola. Kami perlukan seorang penyerang yang tinggi dan kuat," katanya lagi.