West Ham menandatangani pertahanan antarabangsa Jerman, Thilo Kehrer, daripada Paris Saint-Germain (PSG) dengan yuran £10.1 juta (RM54.3j).

Kehrer menandatangani kontrak empat tahun di Stadium London dengan pilihan melanjutkannya dua tahun lagi untuk menjadi pemain baru keenam West Ham dalam jendela perpindahan ini.

Pemain berusia 25 tahun itu telah bersama PSG sepanjang empat musim lalu apabila beraksi sebanyak 128 kali bersama kelab Ligue 1 berkenaan tetapi peluangnya makin terhad sejak awal musim 2018-19.

Dia memenangi tujuh trofi bersama The Parisians termasuk tiga gelaran Ligue 1, dan merupakan sebahagian daripada skuad yang mara ke final Liga Juara-Juara (UCL) 2019-20.

Di peringkat antarabangsa, Kehrer 20 kali pernah dipertaruhkan Jerman dan khidmatnya paling kerap ditagih sejak Hansi Flick mengambil alih peranan sebagai ketua jurulatih pada Mei 2021.

Kehrer, yang memasuki tahun terakhir kontrak di Perancis sempat dikaitkan dengan Sevilla, teruja untuk memulakan lembaran baru dalam liga utama Inggeris.

"Saya sangat teruja untuk menandatangani kontrak dengan West Ham," katanya yang boleh beraksi sebagai bek kiri mahupun tengah di laman sesawang rasmi kelab London itu.




"Ini adalah liga terbaik di dunia dan saya teruja untuk bermain dalam Liga Perdana Inggeris (EPL). Saya bersempatan bercakap dengan pengurus dan dia memberitahu saya tentang bagaimana dia melihat saya sesuai di kelab ini.

"Matlamat utama saya sekarang adalah untuk menyertai pasukan, menyesuaikan diri di dalam kumpulan dan menikmati permainan bersama West Ham."

Kehrer mengikut jejak Nayef Aguerd, Alphonse Areola, Gianluca Scamacca, Maxwel Cornet dan Flynn Downes untuk menyertai West Ham jendela ini.