Penjaga gol Wolves, Rui Patricio, menyertai Roma, perkara itu telah disahkan oleh kelab.

Pemain kelahiran Portugal itu telah bersama Wolves selama tiga musim. memainkan perana dalam membantu pasukan meraih pencapaian tertinggi dalam tempoh 40 tahun.

Patricio melakukan lebih daripada 135 penampilan sejak beraksi dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) dan tidak dibolosi 37 kali dalam membantu pasukan meraih tempat ketujuh, di mana membawa semula kelab itu ke pentas Eropah.

Yuran perpindahan pemain itu dilaporkan berjumlah GBP10.25 juta.

Pemain berusia 33 tahun itu beraksi setiap minit bersama Wolves bagi musim 2019/20 dan melakukan 10 penampilan saingan Liga Europa hingga mara ke suku akhir.

Pengarah teknikal Wolves, Scott Sellars berkata, "Kami semua ingin mengucapkan terima kasih kepada Rui atas semua yang telah dilakukannya untuk Wolves selama tiga musim."

Dia telah menjadi sebahagian dari tahun-tahun terbaik dalam sejarah kelab ini, daripada segi kejayaan yang telah kami perolehi, datang kepada kami ketika kami baru dinaikkan ke pentas EPL dan membantu kelab mencapai tempat ketujuh.

Scott Sellars berkata lagi, "Dia adalah pemain yang hebat untuk kelab, tetapi ini adalah peluang yang luar biasa baginya untuk berhijrah ke kelab dan liga baru, dan langkah yang baik untuk semua orang yang terlibat.

"Kami mengucapkan semoga berjaya di Roma buat Rui."