Bekas jurulatih bola sepak kebangsaan Vitenam, Park Hang-seo adalah satu-satunya tokoh sukan dalam kalangan 10 pengaruh media sosial teratas pada bulan Mac.

Park berada dalam senarai selebriti berprofil tinggi seperti penyanyi Son Tung M-TP, pelakon Le Duong Bao Lam, pelawak Tran Thanh dan penyanyi rap Den Vau.

Jurulatih Korea Selatan itu menduduki tempat keenam dengan indeks sosial buzzmetric (BSI) sebanyak 29,745.

Son Tung M-TP adalah yang pertama dengan BSI sebanyak 174,229, diikuti oleh Lam dengan 91,424.

Pada bulan Mac jurulatih Park menarik perhatian daripada media apabila dia menghadiri majlis perkahwinan bintang bola sepak Nguyen Quang Hai dengan Chu Thanh Huyen.

Mesej Park di media sosial kepada pemain pertahanan Doan Van Hau ketika bertemu di majlis perkahwinan Hai turut mendapat sambutan hangat dari netizen.

Prestasi buruk pasukan kebangsaan di bawah penggantinya, jurulatih dari Perancis ,Philippe Troussier, juga menjadi sebab Park kembali menjadi trending, dengan peminat sentiasa menyebut namanya, berharap dia akan kembali menyelamatkan pasukan.

Park kini mengendalikan akademi bola sepak eponim di Hanoi dan juga bekerja sebagai penasihat kepada Bac Ninh FC yang baru ditubuhkan di divisyen kedua.

Bola sepak Vietnam mencapai tahap bersejarah di bawahnya antara 2017 dan 2023, menamatkan saingan di tempat kedua Piala Asia B-23 2018, memenangi Piala AFF 2018 dan memasuki pusingan kelayakan ketiga Piala Dunia 2022.