Mesut Ozil mengakui perpindahan 'impian' ke Fenerbahce tidak seperti yang diingini ketika menuju ke Istanbul Basaksehir.

Pemain berusia 33 tahun itu telah berselisih dengan ketua jurulatih sementara Ismail Kartal, dan Jorge Jesus nampaknya menjelaskan Ozil bukan sebahagian daripada rancangannya berikutan pelantikannya sebagai bos bulan lalu.

Bekas pemain tengah Jerman, Ozil menyertai Fener dengan perjanjian selama tiga setengah tahun pada Januari 2021 selepas dibebaskan dari Arsenal.

Perpindahan Ozil tidak seperti yang dirancang, dan playmaker itu telah berada di padang gurun sekali lagi sejak dibuang daripada tugasan pasukan utama pada Mac.

Spekulasi media mengaitkannya dengan Basaksehir dan kelab itu membayangkan perjanjian dengan tweet di mana Ozil ditandakan pada hari Rabu.


Itu diikuti oleh Ozil mengucapkan selamat tinggal kepada Fenerbahce, mengiktiraf masanya di kelab itu adalah kekecewaan.

Dia berkata, "Salah satu perkara yang menjadikan hidup adalah bahawa ia penuh dengan ketidakpastian. Rancangan, keinginan dan keinginan kita mungkin tidak selalunya mengikut arah yang anda mahukan.

“Saya mahu mencapai kejayaan dengan mendapat lebih banyak peluang untuk bermain dalam jersi Fenerbahce, yang sentiasa menjadi impian saya sejak kecil.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada komuniti Fenerbahce dan peminat atas sokongan hebat yang mereka tunjukkan kepada saya."