Pengurus AS Roma, Jose Mourinho, percaya pasukannya tidak layak tewas menentang Real Betis dalam Liga Europa awal pagi tadi.

Walaupun mendahului menerusi sepakan penalti Paulo Dybala, Roma tewas 2-1 di hadapan penyokong sendiri apabila rembatan yang baik daripada Guido Rodriguez dan tandukan lewat daripada Luiz Henrique memberikan kemenangan kepada pasukan bimbingan Manuel Pellegrini.

Kekecewaan buat Roma dan penyokong mereka bertambah buruk pada lewat apabila Nicolo Zaniolo dilayangkan kad merah, yang amat membangkitkan kemarahan pasukan tuan rumah yang berasakan bahawa Pezzella Jerman sepatutnya dibuang padang lebih awal kerana ekoran mempamerkan aksi agresif.

Bercakap kepada Sky Italy selepas perlawanan, Mourinho berkata dia berasakan keputusan itu tidak adil.

Dia berkata: “Betis mempunyai kualiti yang lebih teknikal, terutamanya pada separuh masa pertama, namun kami mempunyai lebih banyak peluang. Ia amat mengecewakan kerana kami mempunyai peluang untuk menjaringkan gol.

“Mudah untuk melabel mereka adalah pasukan yang mempunyai kualiti tinggi yang menyebabkan kami berdepan masalah pada separuh masa pertama, tetapi selepas itu, peluang memihak kami. Percubaan Zaniolo terkena tiang gol, Bravo menafikan percubaan pasukan, kami mensia-siakan dua peluang yang luar biasa, terutamanya dengan Cristante.

"Saya fikir keputusan seri akan menjadi keputusan yang logik dan Betis sangat gembira untuk menjaringkan gol pada akhirnya."

Mengenai kad merah untuk Zaniolo, Mourinho ragu-ragu sama ada dia fikir ia adalah keputusan yang tepat atau tidak.

“Saya tidak melihat insiden itu, pembantu pengadil ada dan menyaksikannya. Sungguh memalukan dia tidak memberikan kad kuning kepada Pezzella, yang sepatutnya dibuang padang. Saya tidak nampak, tetapi Zaniolo pasti melakukan sesuatu."