Ketua jurulatih Roma, Jose Mourinho telah melabelkan Coppa Italia sebagai kejohanan 'tidak masuk akal' walaupun Giallorossi menang 1-0 ke atas Genoa awal pagi tadi.

Skuad Mourinho menempah tempat ke suku akhir dengan kemenangan, hasil gol kemenangan Paulo Dybala pada minit ke-64, mengatur pertembungan dengan pemenang pertemuan antara Napoli dan Cremonese.

Tetapi legenda Portugal itu mencela format Coppa Italia berikutan kemenangan Torino 1-0 dalam masa tambahan ke atas Milan pada hari Rabu, yang menyaksikan mereka mara ke suku akhir di mana mereka akan menentang Fiorentina di tempat lawan.

“Pertama sekali, saya akan katakan saya ingin memenanginya, saya memenanginya sekali menentang Roma, saya ingin memenanginya dengan Roma di Rom,” kata Mourinho kepada Sportmediaset.

"Saya fikir ia adalah kejohanan yang tidak masuk akal, ia tidak melindungi pasukan yang lebih kecil. Ia tidak menghadirkan persembahan.

“Saya bercakap tentang Torino sebagai contoh yang menang ke atas juara Itali, Milan, kemudian mereka perlu bermain perlawanan penyingkiran seterusnya di tempat lawan, saya tidak faham struktur Coppa Italia ini.

"Torino menang menentang juara Itali, mereka mencipta sejarah hebat dalam Pusingan 16 dan mereka perlu bermain di tempat lawan. Di manakah keindahan Coppa Italia?

"Perlawanan penyingkiran seterusnya adalah sama ada di Naples atau di tempat sendiri dengan Cremonese, jika kami kalah seperti tahun lepas, kami akan kalah, tetapi kami akan cuba untuk menang. Untuk skuad seperti kami, bermain tiga pertandingan dalam satu musim adalah sangat sukar.

"Jika kami mahu memenangi Coppa Italia, kami perlu memenangi perlawanan berikutnya, semudah itu."