Lionel Messi dilaporkan sedang mempertimbangkan pilihan untuk menamatkan kontraknya di PSG dalam tempoh 10 hari akan datang.

Penyerang itu tidak berpuas hati dengan penggantungan dua minggu yang diberikan kepadanya dan didakwa ingin meninggalkan kelab sebelum akhir musim.

Menurut laporan di LeParisen, Messi akan berusaha untuk mencuba dan melihat sama ada dia boleh meninggalkan PSG dalam tempoh 10 hari akan datang.

Dia berada di tengah-tengah penggantungan dua minggu selepas ke Timur Tengah tanpa mendapatkan kebenaran kelab.

Laporan menunjukkan Messi telah memutuskan untuk meninggalkan PSG pada akhir musim apabila kontraknya tamat. Bagaimanapun, perkembangan terkini menyaksikan penyerang itu mempertimbangkan pilihan untuk menamatkannya lebih awal dan meninggalkan kelab itu sebelum kelab itu dinobatkan sebagai juara Ligue 1.

Presiden PSG, Nasser Al-Khelaifi, yakin Messi akan menandatangani perjanjian baharu di kelab itu dan memberitahu Sky Sports tahun lalu, "Dia sangat gembira. Anda boleh melihatnya dengan pasukan kebangsaan. Jika pemain tidak gembira, anda akan melihat prestasi mereka tidak bagus untuk pasukan kebangsaan. Dia beraksi hebat musim ini untuk kami.

"Dia menjaringkan banyak gol dan bantuan untuk pasukan pasukan kebangsaan dan untuk kelab. Jadi apa yang kami persetujui bersama -- bahawa selepas Piala Dunia, kami akan duduk berbincang bersama. Tetapi kedua-dua pihak -- pihak kelab kami dan dia -- sangat gembira, jadi kami akan bercakap selepas Piala Dunia."

Bagaimanapun, penyokong kelab telah berpaling terhadap pemain Argentina itu berikutan tersingkir daripada Liga Juara-Juara di tangan Bayern Munich.

Dengan khabar angin untuk kembali menyertai semula Barcelona telah menyaksikan Messi mempertimbangkan masa depannya dan dia kini bersedia untuk meninggalkan kelab.