Benjamin Mendy telah didakwa dengan dua pertuduhan tambahan merogol, menurut Perkhidmatan Pendakwaan Mahkota (CPS) semalam.

Pertahanan Manchester City itu telah pun didakwa atas empat pertuduhan merogol dan satu pertuduhan serangan seksual dan ditahan dalam tahanan.

Mendy pada mulanya didakwa oleh Cheshire Constabulary Ogos lalu berhubung dakwaan serangan antara Oktober 2020 dan Ogos 2021. Pertuduhan baharu berkenaan dakwaan merogol dalam tempoh masa yang sama.

Pemain antarabangsa Perancis berusia 27 tahun itu telah digantung kerja oleh City pada masa pertuduhan pertama, sementara menunggu siasatan.

CPS berkata ia telah memberi kuasa kepada Cheshire Constabulary untuk mendakwa Mendy, dan seorang lagi lelaki, Louis Saha Matturie, dengan "dakwaan tambahan mengenai serangan seksual yang serius".

"Benjamin Mendy, berusia 27 tahun, telah didakwa dengan dua pertuduhan tambahan merogol," kata CPS.

"Louis Saha Matturie, berusia 40 tahun, telah didakwa dengan dua pertuduhan tambahan merogol dan satu pertuduhan serangan seksual."

Pertuduhan kesalahan Matturie dikatakan berlaku antara Mac 2021 dan Ogos 2021, dan dia kini menghadapi sejumlah pertuduhan enam pertuduhan merogol dan satu serangan seksual.

Kedua-dua lelaki telah dipanggil untuk hadir di Mahkamah Majistret Stockport, tambah CPS.